Norges største salgsarena for design- og interiørbransjen rendyrkes!

Oslo Design Fair representerer en av de største og viktigste salgs- og markedsføringskanalene for design- og interiørbransjen. Nå rendyrkes arrangementet for å hjelpe bransjen med å lykkes enda bedre i en krevende tid. 

Mer enn 8 av 10 utstillere som deltok på Oslo Design Fair i høst fikk nye kunder og kontakter i løpet av arrangementet.  Et stort flertall opplever også at arrangementet er en effektiv måte å møte mange innkjøpere på. Vi er samtidig opptatt av å lytte til våre utstillere, og foretar nå enkelte justeringer som er viktige for å gjøre arrangementet enda mer kommersielt relevant og interessant.  

Vil bidra til salgs- og omsetningsløft
Silje Låveg er prosjektleder for Oslo Design Fair. Hun er sterkt engasjert i arbeidet med å skape møteplasser som bidrar til at design- og interiørbransjen kan lykkes best mulig. Samtidig er Låveg svært bevisst på at deler av bransjen opplever krevende tider nå. Mange virksomheter innen næringen har et stort behov for å løfte egen omsetning. 

– Vi er opptatt av at våre utstillere skal komme i tett kontakt med flest mulig kunder i løpet av Oslo Design Fair. For å lykkes med dette rendyrker vi arrangementet til å bli en enda tydeligere salgsarena og møteplass for handel. Dette er også i samsvar med hva våre utstillere og besøkende oppgir som sin viktigste motivasjon for å være til stede på arrangementet. Ifølge våre undersøkelser ønsker bransjen seg først og fremst en arena for kjøp og salg mellom næringsdrivende i verdikjeden for design og interiør. Vi vil legge til rette for dette i tråd med tilbakemeldingene vi har mottatt.

Hvilke endringer innebærer de planlagte justeringene? 

– Ved å rendyrke handelselementet i Oslo Design Fair vil våre utstillere oppleve at relevansen på de besøkende til arrangementet øker ytterligere. Dette innebærer at man unngår å bruke unødig tid og ressurser på personer som uansett ikke representerer aktuelle kunder eller forretningsforbindelser. Samtidig vil den nye profilen til Oslo Design Fair gjøre møteplassen enda mer aktuell for de kommersielle målgruppene arrangementet henvender seg til. Målet er å få enda flere relevante personer til å besøke arrangementet i januar, forteller Silje. 

Låveg forteller at den rendyrkede profilen for Oslo Design Fair som en salgsarena innebærer flere merkbare endringer: 

  • Utstillingsområdet konsentreres til Hall D. Et kompakt område på omlag 10.000 kvm som vil gi utstillere mer oppmerksomhet og flere besøkende til egen stand.
  • Det legges ikke opp til det tradisjonelle faglige program som før.
  • Inspirasjonsområdene utgår, og nyheter fra utstillere vil få mer oppmerksomhet.  

Hold av 26- -28. januar 2025!
For mange utstillere representerer Oslo Design Fair en salgs- og markedsføringskanal som gir høy økonomisk uttelling. Ved at kundene kan se, føle og ta på produktene oppnår man en helt annen overbevisningseffekt i salgsøyemed sammenlignet med andre former for markedsføring. Samtidig er arrangementet en effektiv måte å etablere nye relasjoner og kundeforhold på: 

Det er noe helt eget å møte resten av design- og interiørbransjen på ett sted, og å føle på fellesskapet som arrangementet bidrar til blant alle i bransjen. Oslo Design Fair er dessuten stedet der du kan vise frem egne merkevarer og bygge et kontaktnett som gir en «flying start» på 2025.

Vi gleder oss til Oslo Design Fair 26-28.januar, og ser frem til å åpne dørene i forbindelse med Norges største møteplass for design og interiør!

Ønsker du å bli kontaktet?

Fyll ut skjemaet nedenfor så tar vi kontakt med deg!