Kristin Gjelsvik gir Oslo Design Fair en stor del av æren for at hun på kort tid har hatt supersuksess med det ferske interiørmerket Dazzle & Dawn. Nå gleder hun seg til å møte nye og etablerte kunder på landets viktigste møteplass for design- og interiørbransjen 26-28.januar i år.
Vi møter Kristin Gjelsvik i en gammel låve like utenfor bygrensen til Oslo. Full av glød viser Kristin oss rundt i de nye lokalene til Dazzle & Dawn. Det er fra dette stedet de unike produktene som på kort tid har blitt en stor salgssuksess blir distribuert til kunder over hele landet. Og det er her stadig flere 3D-printere er i full drift for å møte den raskt voksende etterspørselen som Kristin opplever etter at hun lanserte sitt eget interiørmerke på Oslo Design Fair i fjor høst.
– Gjennom Oslo Design Fair kom jeg umiddelbart i kontakt med relevante kunder og samarbeidspartnere over hele landet. Dette har gjort det mulig å satse for fullt på gründerdrømmen og ambisjonen om å bygge opp et eget merke tuftet på lidenskap for interiør, kreativitet, farger og unike uttrykk.
Hektiske dager

Foto: NOVA Spektrum.
Akkurat i disse dager er det ekstra hektisk for interiørgründeren som for mange også er et kjent tv-fjes. En stor engangsordre på mer enn 1 000 produkter skal leveres om kort tid. I tillegg er det bare noen dager til Oslo Design Fair på NOVA Spektrum. Arrangementet henvender seg til innkjøpere, butikksjefer, forhandlere og andre som er på jakt etter spennende produkter som kan passe inn i eget assortiment.
Tidseffektivt og lønnsomt
Kristin ser frem til å bruke Norges viktigste møteplass for design- og interiørbransjen for å komme i kontakt med enda flere potensielle kunder på en effektiv måte:
– Vår ambisjon er å vokse ytterligere, og vi må gjøre dette på en måte som er håndterbar for oss som foreløpig bare representerer en liten gründerbedrift uten mange ansatte. Oslo Design Fair er en ypperlig anledning til å møte mange aktuelle kunder samtidig på en B2B-arena der selve hovedmålet er å gjøre butikk med hverandre.
– Å bruke messer og arrangement som salgskanal er noe av det mest tidseffektive og lønnsomme man kan gjøre for bedrifter som ønsker å lykkes, men som har begrenset med salgsmedarbeidere og markedsføringsressurser tilgjengelig, fastslår Gjelsvik.
Røper hva som selger best

Foto: NOVA Spektrum.
Kristin viser oss rundt i pakkebua i den gamle låven som nå er omgjort til lager- og produksjonslokaler for flere mindre bedrifter i nærområdet. Med sirlig hånd plasseres hvert produkt i spesialdesignet emballasje før varene sendes til butikker, forhandlere og enkeltkunder fra nord til sør. Målet er at enda flere produkter skal finne veien til markedet i ukene og månedene etter Oslo Design Fair.
– Avslutningsvis: Hvorfor velger du å være tilstede på Oslo Design Fair når du også har mange andre markedsføringskanaler tilgjengelig?
– Den gode to-veis dialogen med nye og etablerte kunder på Oslo Design Fair skaper tilliten som gjør at andre tør å satse på produktene mine. Dette gjelder egentlig for alle merkevarer, men er spesielt viktig for en liten gründervirksomhet som ikke har lang historikk å vise til. Vi gleder oss masse til arrangementet, avrunder Kristin.

Foto: NOVA Spektrum.