Visste du at Oslos Design Fair startet som et interiørmagasin? Dette var den spe begynnelsen og den attraktive Gave og Interiørmessen (G&I) åpnet dørene i 1988 på Norges varemesse på Sjølyst. Siden den gang har messen gått igjennom store endringer, men målene har ikke endret seg:
Vi skal være den viktigste innkjøpsmessen og møteplassen for design- og interiørbransjen, hvor våre utstillere presenterer sine nyeste produkter, deler sine ideer og vi viser trender.
Les videre om Norges mest betydningsfulle designmesse:
Historien om Oslo Design Fair: en reise gjennom designets tidsalder

En drøm tar form
Oslo Design Fair ble etablert som et svar på behovet for en dedikert arena for design og interiør i Norge.
Messen ble raskt anerkjent for sin evne til å samle aktører fra ulike segmenter av bransjen, fra designere til møbelprodusenter. Med en visjon om å fremme norsk design og talent, skapte messen en møteplass hvor kreativitet kunne blomstre og handelen vokse.
2016 skjedde en markant endring. Dette var året da messen ble rebrandet og Oslo Design Fair fikk nye navn.
Les også suksesshistorien fra vår utstiller: Fersk gründer med supersuksess
…Visste du at?…
…7 av 10 besøkende handlet fra en eller flere utstillere i løpet av arrangementet.

Nyheter og endringer
I dag er det åtte fokusområder på messen, og her kan du lese mer om de forskjellige kategoriene.
Kategoriene skal gjøre det enklere for deg som ønsker å bli utstiller eller for deg som er beslutningstager i bedriften og ønsker å bli kjent med våre utstillere.
• Interiør & Møbel
• Kort, Papir & Emballasje
• Garn & Hobby
• Mat & drikke
• Mote & Accesories
• Duft & Velvære
• Souvenir
• Butikkløsning
Ønsker du å bli utstiller på Oslo Design Fair? Da bør du lese om hvorfor du skal velge Oslo Design Fair
Visste du at?…
… 92% av de besøkende er fagperson med direkte innflytelse på innkjøpsprosessen. Dette inkluderer innkjøpsansvarlig, butikkeiere og
andre nøkkelpersoner med beslutningsmyndighet for varesortimentet.
Høydepunktene, innovasjon og trender
Hvert år tiltrekker Oslo Design Fair innkjøpere, butikkeiere, designere og entusiaster fra inn- og utland. Messen har blitt kjent for sine inspirerende utstillinger og innovative utstillere og presentasjoner.
En av de mest minneverdige høydepunktene var lanseringen av «Tendensutstilling» høsten 2016, hvor vår, etter hvert faste kurator Kirsten Visdal, sammen med anerkjente designere og eksperter delte sine perspektiver på fremtidens trender. Dette har ikke bare beriket messen, men også styrket båndene mellom designere, utstillere og besøkende.
Brand New, en utstillingsplass for nykommere
Oslo Design Fair har også blitt en viktig arena for unge, lovende designere og nyetablerte bedrifter.
Med initiativer som “Brand New og Design Talents” får nye talenter muligheten til å vise frem sine arbeider og få verdifull eksponering.
Dette er et lavterskeltilbud for en ny generasjon av designere og som gir dem mulighetsrom til å stille ut i oppstartsfasen og treffe den riktige målgruppen, som igjen gir mulighet for at de blir etablerte leverandører på sikt. Dette bidrar til å forme fremtiden for norsk design.
Er du en nystartet gründer, da bør du lese mer om: Brand New og hvordan du kan vise frem og/eller teste produkter til profesjonelle innkjøpere
Visste du at?…
…godt over halvparten handlet varer og tjenester fra utstillerne i
forlengelsen av arrangementet.

Nisjeprodukter og velkjente merkevarer
I en tid hvor utenlandske produkter dominerer markedet, ønsker Oslo Design Fair å øke synligheten til Norske og Skandinaviske produkter.
Vi som jobber med Oslo Design Fair ønsker å hjelpe våre utstillere, slik at de får en bredere kundegruppe, et større nettverk og flere samarbeidspartnere.
Sammen skal vi inspirere og samle designentusiaster, og forbli en spennende møteplass for kreativ utfoldelse og handel.
For deg som besøkende vil vi kunne tilby en verden av produkter og tjenester samlet under ett tak. Her kan du møte et mylder av utstillere som har alt fra nisjeprodukter til velkjente merkevarer, og oppleve spennende demonstrasjoner og eksklusive tilbud!

Oslo Design Fair posisjonerer seg som innkjøpsmesse
Vi tar nå et spennende skritt inn i fremtiden og rendyrker Oslo Design Fair som en dedikert innkjøpsmesse for butikker.
Ved å posisjonere oss som en innkjøpsmesse, legger vi vekt på å skape en møteplass hvor butikker kan møte leverandører og designere direkte.
Oslo Design Fair skal være den foretrukne destinasjonen for innkjøpere som ønsker å oppdage de nyeste produktene og innovasjonene innen bransjen.
Les også: Velkommen til Oslo Design Fair 28.-30. august!
Faktaboks om Oslo Design Fair
• Oslo Design Fair holder til på NOVA Spektrum i Lillestrøm.
• Messen holdes to ganger i året, på våren og om høsten.
• Innkjøpsmesse og en ledende møteplass for leverandører og nyetablerte produsenter.
• Oslo Design Fair ønsker å fremme norske produkter og design.