Derfor er vi på Oslo Design Fair

Se på trender, nyheter, gjør innkjøp og bli inspirert. Det er mange grunner til at innkjøpere setter kursen til messehallene i Lillestrøm. I tillegg møter man bransjefolk, gamle kollegaer og knytter nye kontakter.

Janicke Ruud Nielsen er markeds- og kategoridirektør i Bohus. Gjennom stillingen har Janicke ansvar for kontroll med hele verdikjeden fra inntak av rett produkt til sortimentet og frem til det er solgt.

Hvorfor er Oslo Design Fair en viktig møteplass du pleier å delta på, og også vil prioritere i høst?

Det er inspirerende å se på trender og nyheter, og hva de ulike aktørene prioriterer for kommende periode.

Hva er det du spesielt gleder deg til i forbindelse med høstens Oslo Design Fair?

Jeg gleder meg spesielt til å se helheten i form av nye trender og designere. I tillegg er det alltid kjekt med foredrag og den gode to-veis dialogen med leverandører og andre aktører/samarbeidspartnere. Oslo Design Fair er rett og slett et veldig fint og viktig bransjetreff for vår næring!

Renten er på vei opp, det er krig i Europa og de økonomiske tidene er mer usikre enn før. Hva er din beste anbefaling til andre for å lykkes i de urolige og usikre tidene vi nå er inne i for norsk handel?

Det er viktig å ta bærekraftige valg gjennom å kjøpe produkter av god kvalitet som varer. Vi må alltid handle etter premissene i egen lommebok, men det er både små og store grep som kan bidra til at du er mer tilfreds i hverdagen i forhold til dine krav og normer. Det må være lov å unne seg litt ekstra! Dette er det også viktig å være bevisst på i møte med kundene du henvender deg til.

Annika Karlsson er kreativ leder med ansvar for alle interiører på Ikea Slependen.

Hvorfor er Oslo Design Fair en viktig møteplass du pleier å delta på, og også vil prioritere i høst?

I tillegg til å se nyheter og trender er det her vi møter bransjefolk, gamle kollegaer og knytter nye kontakter. Det pleier å bli mange gode møter og samtaler i løpet av dagene på Oslo Design Fair.

Hva er det du spesielt gleder deg til i forbindelse med høstens Oslo Design Fair?

Vi på Ikea har passion for interiør og hvordan mennesker bor og bruker sitt eget hjem, så foredragene med Dagny, Andreas og Kari er midt i blinken for vårt team. Spørsmålet til foredragsholder Andreas «hva som egentlig vekker følelsene i oss når vi velger de tingene vi omgir oss med?» blir spennende å lytte til. 

Renten er på vei opp, det er krig i Europa og de økonomiske tidene er mer usikre enn før. Hva er din beste anbefaling til andre for å lykkes i de urolige og usikre tidene vi nå er inne i for norsk handel?

Tenk enda mer på hvordan du kan hjelpe egne kunder med gjenbruk og bruk av det de allerede har.

Grete Seyffarth er Country Manager Illums Bolighus Norge. Gjennom stillingen har Grete det overordnede ansvaret for selskapet i Norge.

Hvorfor er Oslo Design Fair en viktig møteplass du pleier å delta på, og også vil prioritere i høst?

Oslo Design Fair er perfekt for å finne nyheter og få inspirasjon, og for å møte kollegaer i bransjen. I tillegg er ODF viktig for å planlegge spennende aktiviteter og events i samarbeid med leverandører og brands.

Hva er det du spesielt gleder deg til i forbindelse med høstens Oslo Design Fair?

Det er alltid hyggelig å komme ut for å treffe kollegaer i bransjen. Jeg gleder meg til å se hvilke nyheter som kommer, og oppdage nye designere og produkter. Oslo Design Fair er rett sted for å forstå trendene og tendensene.

Renten er på vei opp, det er krig i Europa og de økonomiske tidene er mer usikre enn før. Hva er din beste anbefaling til andre for å lykkes i de urolige og usikre tidene vi nå er inne i for norsk handel?

Jeg er overbevist om at vi må ha fokus på bærekraftig utvikling som tilfredsstiller kundenes behov. I tillegg må vi skape inspirasjon som tiltrekker kundene. Vi selger både opplevelser og produkter som går i generasjoner. Bak hvert design er det en historie. En god handleopplevelse gir en positiv kunde. I en tung tid med krig og dårlig økonomi, kan det gi glede og energi. Kunden kan dekke sitt behov, samtidig som de støtter en kunstner/designer eller en god sak. Eller de investerer i produkter som går videre i arv. Forbruksvarer har vi også behov for, men også her handler det om å velge de riktige produkter. Vi må være flinke å opplyse våre kunder og hjelpe de til å ta de rette innkjøpene. Kort og godt sørge for trygg handel!