Måltid

Man må tørre å satse!

Vi har snakket med Nina Tinholt som driver det nyskapende agenturet Blender Home sammen med Peppe Trulsen og brødrene Alver.

Tekst: Hélène Andersen Foto: Birgit Solhaug

Nina Tinholt jobber med å utvikle Blender Home videre mot nye høyder og mener at ingen virkemidler fungerer bedre enn ekte engasjement. Foto: Birgit Solhaug

Kan du si litt om hva som kjennetegner merkevarene som Blender Home tar inn?

— Blender Agency drives av brødrene Kyrre og Mats Alver og har i mange år vært en spydspiss innenfor motebransjen. Vi ønsker å videreføre den posisjonen med Blender Home også, og jeg (Nina red. anm.) og Peppe Trulsen jobber sammen om dette. Blender Home er trendsettende og nyskapende gjennom å skape spennende univers innenfor interiør, kjøkken, og kaffe. Vi henter særlig inspirasjon fra Tokyo, Los Angeles og Skandinavia og tar inn varer med fokus på kvalitet og bærekraft. Vi ønsker å skille oss ut i markedet og jobber i dag bredt innenfor alt fra mote, interiør, hudpleie, kaffebarer, hoteller og restauranter – kun med de beste i hver kategori. 

Hvordan ønsker dere å profilere merkevarene deres på en messe?

— Vi er tro mot konseptene våre, liker å være innovative og by på et litt annerledes univers enn alle andre. Derfor er utformingen viktig for oss! I tillegg til at det bør være en rød tråd i presentasjonen, vil vi gjerne skape en stopp-effekt på standen vår. På denne måten kan vi få til gode møter med alle som kommer innom og inspirere de besøkende på messen. Vi står for kvalitet i kombinasjon med stil og et bærekraftig uttrykk. 

Blender Home har perfeksjonert seg på tilbehør til perfekt kaffebrygging. Her ser vi en mugge fra Frama og kopp fra Kinto.
Foto: Birgit Solhaug

Hva er viktig for dere når dere er tilstede på en messe generelt, og på Oslo Design Fair spesielt?

— Førsteinntrykket betyr alt, så vi vil skape nysgjerrighet og interesse ved å bruke tid på utforming av stand. I tillegg er engasjement og tilstedeværelse veldig viktig. Folk skal føle seg velkommen til oss. Vi er nysgjerrige, har et åpent sinn, og ser muligheter for kundene våre. 

Tallerken og vannglass er fra Frama og koppene i keramikk og glass er fra Kinto. Presskannen er fra Fellow. Foto: Birgit Solhaug

Er det forskjell på januar- og augustmessen for Blender Home? Hva fokuserer dere på å vise frem på de ulike messene?

— For oss er det viktig å delta på begge fordi vi verdsetter kontinuiteten ved å alltid være tilstede for å vise frem produkter og bygge relasjoner. Men vi ser at det er mer trøkk i august fordi folk skal ha nok varer til julehandelen. 

St. Pauls Apothecary byr på duft- og velværeprodukter. Foto: Birgit Solhaug

Hva er kriteriene for at dere skal lykkes?

— Hardt arbeid! Vi jobber mye med å finne de riktig varemerkene – og ikke minst tørre å satse. Tålmodighet er også en dyd som vi verdsetter, det tar tid å være tro mot konseptet og vi er fortsatt i oppbyggingsfasen. Jeg har også troen på at et lidenskapelig engasjement og å brenne for det du driver med gir resultater. Men vi må ikke glemme å være ydmyke og ryddige, yte god kundeservice med en tett oppfølging.

— Med tanke på at Blender Home fortsatt er i oppstartsfasen, er det spesielt viktig å bygge nettverk og vise oss frem på en messe som Oslo Design Fair. Det har åpnet mange nye dører for oss.

Nina Tinholt, Blender Home

Blender Home har også et showroom der dere viser frem produktene deres, og likevel ønsker dere å vise dem på Oslo Design Fair. Kan du si noe om hva dere får tilbake ved å vise produktene deres på messen?

— Det er en lavere terskel for å møte nye kunder som ikke nødvendigvis er på vår radar fra før og bygge helt nye relasjoner. Vi får også en tilbakemelding på at det vi gjør er riktig og viser ansikt til et bredere publikum enn vi ellers ville gjort.

Er det noe dere savner på messen? Lag gjerne en ønskeliste for din drømmemesse? 

— Dere bør ha fokus på å videreutvikle konseptet, markedsføre ytterligere og tørre å ta noen sjanser. Med tanke på at dette er en av de få messene vi har innenfor vårt segment, tror vi at dere har et større potensiale. Vi ser en tydelig bransjeglidning i tiden. Vi startet for eksempel som et rent moteagentur, og nå er det mer og mer fokus på livsstil og livskvalitet, noe som gjenspeiler seg i butikkene vi selger til. De ser verdien i flere kategorier. Det hadde vært gøy å fått til noe lignende på messen og fått besøk av enda flere butikker og konseptuelle salgssteder. Skulle gjerne satt Oslo Design Fair ordentlig på kartet. At dette blir messe man bare må besøke!