Forbered deg til messe på 1-2-3

Få gode tips for å få mest mulig ut av ditt besøk på messen fra 28. – 30.august!

Alle som besøker messen vår har fra tid til annen opplevd at det kan være hektiske dager med innkjøp, nettverksbygging og møter og at det derfor kan være vanskelig å få med seg alt man skulle ønske. Hvis du forbereder deg grundig, derimot, sikrer du at du innkjøp av riktige produkter til butikken og møter de menneskene du har planlagt å treffe. Her  gir vi deg noen gode råd.

1. Bestill reise og hotell i god tid, her er følgende tilbud. Det gir deg ro å vite at den beste løsningen er valgt og at alt er i orden så det ikke blir stress.

2. Gjør opp status i butikken og sjekk hva du har av produkter på hyller og på lager. Tenk gjennom hva du tror vil selge det neste året. Hvilke farger er i vinden? Hvilke produkter ønsker kundene dine, har de etterspurt noen varer du kanskje skal ta inn? Hva er dine kjerneprodukter? Definer et innkjøpsbudsjett og leveringstidspunkter du ønsker deg.

3. Skaff deg en god oversikt over messen på forhånd gjennom å følge messen på instagram @oslodesignfair og sjekke nettsidene for utstillerliste og hallkart. Hvilke utstillere leverer dine kjerneprodukter? Noter deg åpningstider og hvilke utstillere som befinner seg i de ulike hallene. Sjekk utstillingsområdene og det faglige programmet slik at du kan lage gode dagsplaner som bidrar til riktige valg og prioriteringer. Det er nemlig sjelden du rekker over absolutt alt. Ta gjerne kontakt med dine leverandører før messen og avtal møtetidspunkt. Er det nye leverandører du vil sjekke ut, sett av tid til en prat med dem også.

Hva skjer på messen:

  • Over 150 utstillere
  • Inspirerende tendensutstilling
  • Lærerikt faglig program på hovedscene og på stands
  • Frokostmøte med oppdatering på handelsnæringen med nye tall og analyser
  • Brand New: Et konsept for nye utstillere, lokalisert i hall D.
  • Design Talents: 12 Norske designtalenter presenteres i en utstilling i hall C, kuratert av Novooi.