Ønsker du å være utstiller på Oslo Design Fair høst 2017? Meld deg på her→

×

Fornøyd med endringer

14.10.2016

– Vi synes vi fikk til et løft denne gangen og er veldig glade for at 84,3 prosent av de besøkende sier de er fornøyd med messen totalt sett, sier direktør for Oslo Design Fair Grete Sivertsen.

teminesteriet_ingermariegrini_oslodesignfair_mg_9127

Vi har ikke direkte sammenlignbare tall fra tidligere, da Epinion som gjorde undersøkelsen etter vårmessen hadde et annet system, men benchmarkpoengene var 67, noe som ble vurdert som ganske bra.

Denne gangen er det hele 36, 7 prosent som svarer fem på en skala fra en til seks, der seks er svært fornøyd, og 16, 2 prosent gir full skår og svarer seks og svært fornøyd på spørsmålet om hvor fornøyd de var totalt sett.

– De besøkende er med andre ord veldig fornøyde og vi tolker det som at de liker endringene vi har gjort, sier Grete Sivertsen.

tendenser_fotoingermariegrini_oslodesignfair_mg_8862

57, 4 prosent av utstillerne er fornøyd med endringene i C-hallen og Glassgaten, mens 42,3 prosent av de besøkende hadde merket en endring i positiv retning. Dette tallet lå på 41 prosent etter messen i januar. 11,7 prosent er negative til endringene denne gangen, mot 11 prosent etter vårmessen.

Nesten 70 prosent av de besøkende har rangert det faglige programmet mellom fire og seks der seks er svært bra. Dette er en økning fra forrige gang hvor 58 prosent ikke hadde fått med seg det faglige programmet. Av de som hadde fått det med seg var det 50 prosent som rangert det faglige programmet mellom fire og seks.

63,2 prosent av de besøkende sier at de har kjøpt eller bestilt noe på messen, noe som er en økning fra vårmessen, da tallet var på 54 prosent.

– Vi har som mål å gjøre messen litt bedre for hver gang, og synes det er veldig positivt med en økning i antallet besøkende som har kjøpt eller bestilt noe på messen. Dette er jo først og fremst en innkjøpsmesse, selv om målet også er å lage en attraktiv møteplass for bransjen hvor man kan bli inspirert og oppdatert, sier Grete Sivertsen.

Det var 9530 personer som besøkte høstmessen, av disse kom 3868 fra unike firmaadresser og 5848 av de besøkende var enten eier, innkjøper eller daglig leder. Det var totalt 204 personer fra pressen som akkrediterte seg i løpet av fire messedager.

Til Forsiden

Besøks- og kontaktinformasjon

  • Oslo
    Design Fair
  • Postboks 75, 2001 Lillestrøm
  • Send e-post
  • Norges
    Varemesse
  • Postboks 75, 2001 Lillestrøm
  • Send e-post

Meld deg på
vårt nyhetsbrev